Shopping med Nagge och Rojje

Jisses vad trött man blir på styrelsen här på Ringen. I förrgår ringde en i styrelsen till pappa och talade om att dom ger avslag, och att han inte blir godkänd att köpa lägenheten av föreningen. Anledningen var för att pappa vill hyra ut den i andra hand till mig, och det går tydligen emot deras stadgar. Så nu har pappa sagt till dom att "Jag köper den och sen ska jag bo där, jag ska skriva mig där " då blev dom lite tysta.. sen sa hon "Jaha ska du bo där helt plötsligt nu?"

Så nu ska dom ha möte igen NÄSTA månad. Så ytterligare en månad kommer gå nu innan vi får slutliga domen. Krångel krångel..

Igår så kom Nadia å hämtade mig (med Daniels Turbo bil) och så åkte vi hem till Ronja och hämtade upp henne också. Sen åkte vi till kupolen på en shoppingtur. Jag är i stort behov av en ny vinterjacka då jag haft min i ca 4 år och hälften av allt dun har åkt ur. Vi kollade först på dom vanliga affärerna vi brukar handla i, som VeroModa tex, men det fanns bara Vinterjackor som snarare kändes som höstjackor, dom var inte varma alls. Om det är - 20 grader ute kommer man ju att frysa ihjäl i en sådan jacka. Så vi gav upp och gick in på Stadium istället, där fanns det RIKTIGA vinterjackor, men jag hittade ingen som kändes helt hundra. Och ska man köpa en jacka för 1300 spänn så ska den ju sitta perfekt. När vi var klara på kupolen så köpte vi godis i vanlig ordning nere  på ICA . Sedan körde Nadia hem Ronja och sedan mig. Jag skulle iväg till stalllet och rida när mamma slutade jobbet (Måste ju ha en bil). Jag red på ridbanan med Ullis och Ronja. Dock kändes det mest som katastrof med ridningen. Tailor utnyttjar det faktum att han är smart och jag är korkad. Haha.... Han har slappat till väldigt mycket på senaste tiden, han vet väl att jag och mamma inte kan tillräckligt mycket så han utnyttjar det till att slippa jobba. Ronja red Tilli mest i skritt då hon behöver hitta formen och bygga lite muskler där innan man ökar upp farten.

Idag har jag praktik egentligen men har jätte ont i magen, det är den tiden i månaden, och då brukar även magen balla ur som fan. Usch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0