Tandvärk

Här var det dåligt med uppdateringar nu känner jag. Men det är ju MIN blogg, så ni får helt enkelt leva med att jag ibland har bloggpauser.

Känner mig otroligt less nu, och jag ska berätta varför:

För 2 månader sedan var jag till min vanliga tandläkare och hon gjorde en provisorisk lagning av en tand som "kanske" skulle behöva rotfyllas, men hon testade att laga den tillfälligt för att se om den kunde läka inifrån. 2 veckor senare så började jag få tandvärk, men jag stod ut och tänkte att det går kanske över. Men tyvärr så blev det bara värre, och jag ringde då till min folktandvården och sa att jag måste få en tidigare tid (Hade en tid inbokad i slutet av November) eftersom jag hade fått ont. Hon talade om att det fanns minsan inga tider före Oktober, så jag skulle ringa akuttandvården istället. Jag ringde dit och fick komma på en gång, hon sa att smärtan berodde på att det hade fastnat mat mellan lagningen så hon gjorde om den  lagningen. Jag frågade om den inte skulle rotfyllas? Då sa hon " nej den ska inte rotfyllas utan den här lagningen är permanent. 1000 spänn blev räkningen på.

1 vecka senare, alltså nu har jag fått jätte ont igen på samma ställe! Ringde Folktandvården och som vanligt finns det inga tider utan det är akut som gäller. Fick komma dit idag, då säger den här tjejen att den måste rotfyllas och att den andra tjejen gjort fel som bara lagat vanligt. "varför kan ni inte rofylla skiten nu då så jag slipper ha ont"? frågade jag.

"Nej det måste din ordinare tandläkare göra, så ring och be om en tidigare tid"
"men det finns inga tider ju?! , ringde ju dit idag"
"ja, jo det är lite fullt för tillfället...."
"ja?,"
"Men ta värktabletter, så blir det nog bra .. jag öppnar upp tanden och lättar lite på trycket så får din vanliga tandläkare laga sen..räkningen blir på 500 kr till.."


Så nu ska jag alltså gå med tandvärk till NOVEMBER?! , helt dumma i huvudet är dom. Tandvården är precis lika illa som den vanliga Sjukvården..

så 1500 kr till säkert ingen nytta alls. Jag hoppas verkligen hon har rätt nu att det hjälper efter hon öppnat upp tanden. Jag är bedövad än, så vet inte om jag har ont..hoppas verkligen inte det. Har jag ont så ber jag pappa ringa Jax isället och be om en tidigare tid, då blir det nog fart, han har ju pondus.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0