USA naglar och inställd biltripp

Idag var det planerat att jag och mamma skulle åka till Tumbleweed i Sala (Westernaffär) och köpa nya jeans till mig. Jag red nämligen i förrgår och jag tyckte att byxorna skavde lite på ena skinkan, det sved lite bara men fortsatte rida ändå, när jag kom hem så rann det blod och jag hade världens skrubbsår. Så jag är i STORT behov av riktiga ridjeans. Tyvärr så finns det ju inte så många westernaffärer, utan den närmaste förutom Dalawestern är den som ligger i Sala. Som tur var så ringde mamma dit innan vi skulle åka och då talade ägaren om att dom hade extra-stängt idag för dom var bortresta. TUR att vi inte åkte dit utan att ringa.. lite jobbigt att åka 20 mil i onödan kanske.

Så jag har inte gjort så mycket alls idag, har fixat lite med naglarna för det var ett tag sedan. Bild längre ner..

Praktiken går rätt bra, har fått kopiera en himla massa papper och satt in ALLT i 7 pärmar... så 7 to go imorgon. Sen är det färdigt och jag hoppas jag slipper göra det något mer. Har nämligen väldigt ont i handen efter att ha tryckt på hålslagarmaskinen minst 3000 gånger.

Mamma har hämtat hem våran gamla westernsadel från Peter på Dalawestern. Vi hade den till Tilli förut innan vi lånade ut henne på foder, men nu när Ronja har henne på foder så behöver dom ju en sadel, och våran förhoppning är väl att hon fortfarande ska kunna ha den. Peter har ju haft den ute för försäljning hur länge som helst men inte fått den såld, så det kanske är lika bra att vi tar tillbaka den.

Nu ska jag kika på Final Destination 3, har kollat på 1an och 2an igår. Ska kika på alla 4 så jag kan titta på 5an som går på Bio sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0