Tjejkväll och Hästprat

Igår drog jag iväg till stallet och gjorde iordning söthästen, sedan red jag på ridbanan. Den har varit riktigt blöt och eländig innan, men igår hade den äntligen torkat upp någorlunda. Tailor kändes riktigt sammarbetsvillig faktiskt, och jag red honom ordentligt svettig. Vi har ju köpt nytt bett och en ny röd padd till honom, så han är riktigt snygg nu.

Tilli har vi hämtat hem till stallet nu då kicki och Sofie inte har tid med henne, Ronja och Ullis ska ha henne på foder tills vidare. Hon har aboslut inga muskler och ser rätt eländig ut nu så hoppas vi kan få upp hullet på henne. Hon blev helt galen i allt gräs när vi släppte henne i hagen, hon hälsade inte ens på dom andra hästarna.

Idag har jag mamma,pappa och anders varit på fika hemma hos Nadia och Daniel i deras lägenhet i skräddarbacken. Både Daniel och Nadia fyller ju år ungefär nu, så vi passar på att fira båda samtidigt. Det var mysigt med fika, men jag gillar inte smörgåstårta så jag käkade mest kladdkaka och sånt ;)

Efter det så for jag hem och lagade lite mat, å då ringde Malin och undrade om jag ville följa med till Coco Thai med Sara Hanna och sofie, jag hade ju precis käkat så jag tog en cola bara..

Riktigt roligt hade vi för det var längesedan vi träffades allihopa, det är alltid någon som inte kan. Efter det gick på vi på en promenad några hundra meter bort till Hannas nya lägenhet. Skitfin var den! Jätte fräsh. Efter det så följde Malin mig hem hit  och så tittade vi på slutet av Die Hard som gick på tv, och myste lite med Sid samtidigt.




Sötnosen


På väg ner mot ridbanan


Vårat nya bett


Padd i min favoritfärg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0