Dags att ta fram skidorna i April?

Då har det hunnit bli Lördag redan, den här veckan har gått sjukt fort faktiskt. Mamma är i Stockholm på jobbresa så jag har haft Tailor torsdag och fredag. Tyvärr så har vintern kommit tillbaka till oss i April verkar det som. Igår var det hemskt snöoväder och det gick inte att rida, dock hade jag nog inte hunnit det ändå för jag hade först praktik sen hade jag tvättstugan bokad resten av kvällen, så jag fick ta mig iväg till stallet emellan tvättarna. På praktiken behövde dom min hjälp med att spalta upp rutor på en whiteboard tavla med smala små klisterremsor, och det skulle vara exakt lika stora rutor, så fick stå och mäta ut mm med linjal. Har lite kramp i armen faktiskt efter att ha stått med den rakt upp i ett par timmar. Senare runt 11 på kvällen kom älsklingen hit och vi myste lite för Idag åker han till Mange och sover där över natten sedan åker dom till Ramundberget för Eriks mamma hade fått ett erbjudande att man får stanna där en vecka och åka snowboard/skidor och sånt. Det är 60 mil eller något så ja klarar inte följa med tyvärr, lika bra kanske så slipper älsko skratta åt mig när jag tar mig ner för någon brant backe ;) ( Har ALDRIG hänt förut..)

Börjar bli lite smått irriterad på grannarna ovanför mig,visst får dom stöka runt på dagarna hur mycket dom vill, men efter 10 ska det fan vara tyst, eller i alla fall halv 11 - 11 . Men då sitter dom med tv´n på högsta volym och uppenbarligen är det omöjligt att sätta när trampdynorna först istället för hälarna. Vågar dock inte knacka på ;) Kanske lämnar en lite halvtöntig lapp i brevinkastet, vi får se.

Idag känns det som att jag är på väg att bli sjuk *peppar* Var pyttelite tät i näsan när vi la oss igår, men sen imorse PANG så är jag skitförkyld och det känns som att en elefant sitter på skallen . FAN!


Här kommer iaf en film från senaste clinicen för Walle i Lisselhaga ridhus. Träningen gick rätt bra faktiskt, det var SÅ skönt att få rida i ridhus på bra underlag istället för på ridbanan. Tailor blir så fjompig när det är dåligt underlag.


 

Här är ett filmklipp som mamma lagt över på en CD skiva till mig från hennes kamera, det är från Fagersta tävlingen förra året, jag kommer inte ihåg vad jag fick för placering. IDAG är det tävling i Fagersta/första tävlingen i Agria Cup, men mamma är ju i Stockholm så  vi kunde inte åka på den :( Jag tänkte först att jag skulle åka och titta, men då blir jag bara så deppig över att jag inte kan vara med själv så jag skippar det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0