Ridtur mellan regnskurarna

Vart har alla pengar tagit vägen den här månaden? Ja det kan man undra, jag har inte köpt ett enda klädesplagg tex, ändå har jag det riktigt knapert nu och hoppas verkligen att pengarna kommer den 27 och inte på måndagen, för då måste jag klara mig 5 dagar till. Blir lite svårt!

Idag har jag haft praktik först, och just nu så äre lite svårt å hitta jobb till mig. Så det känns lite jobbigt att maja får ta tid från sitt jobb för att försöka hitta någon sysselsättning till mig. Imorgon tex vet jag inte riktigt alls vad jag ska göra, men jag fick lite scannings-jobb iaf som jag kan börja med så förhoppningsvis så kommer det ta lite tid Vilket det gör med största sannolikhet då det är 100 papper som är skrivna på båda sidor och när man scannar och mailar så kan den bara läsa enkelsidigt , så först måste man kopiera varje papper till 2 papper. Kommer nog säkert ta en bra stund för mig att göra. Sen kanske jag kunde hjälpa den nya vaktmästaren att flytta kontorsgrejjer och sånt. Killen som var vaktmästare tidigare har struntat i att jobba så mycket så nu när han fick sparken så har den nya massvis att ta igen.

Igår tog jag ut Tailor på en ridtur, först öste regnet ner men när jag väl hade tränsat och sadlat så blev det till och med sol en stund. Gick ner till vattenbrynet och satt på en bänk en stund och tittade på vattnet.
Han var jätte fjantig och rädd för precis allting tyvärr.

På Lördag är det dags för Walleclinic igen, 14 stycken tror jag att vi skulle bli! Jag ska ha 2 pass ihopslagana till en timme på lördagen, och jag ska rida i Lisselhaga ridhus. Hälften av dom som ska vara med ska vara på ridbanan vid stallet, men det vägrar jag för den är lervälling och Tailor blir så himla fjompig då.




Så är fint väder var det innan ;)



Sötnosen


Ska man ta sig ett dopp kanske?;) (Inte en chans)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0