Sorryy

Sorry för dålig uppdatering här, har lite bloggtorka men får ju sådana perioder ibland.

Lite uppdatering hur det går med terapin. Vi håller på med Exponering, exponering är en del av KBT terapin. Eller snarare grundtanken i KBT. Det är det som har visat sig ha bäst effekt någonsin av alla terapier som finns. Exponering innebär att man skriver en hierarki över alla jobbiga saker som hindrar en i livet, men får skatta ångestnivån på varje grej. Sedan betar man av dom nerifrån med början på den minst jobbiga saken. Hittills har det gått rätt bra, har klarat av mina hemuppgifter som vi kommit överens om. Men nu har vi kommit längre upp på listan och det börjar bli riktigt jävla jobbigt att klara av det. Försöker påminna mig själv om att jag gör detta för min egen skull, och jag visste redan innan att exponeringen skulle bli ett helvete, så är det för alla. Men det blir lätt så att man gärna vill ramla tillbaka till det bekväma, inrutade begränsade livet just för att det är det man känner igen och inte får ångest av.

Hur som helst så går det med nöd och näppe just nu, men det MÅSTE bara gå.

Nu ska jag jobba vidare är på TS

Kommentarer
Postat av: elin

Sv: Nepp, jag är faktiskt inte motiverad till behandlingen, det är mamm och pappa som vill att jag ska va här :'( fml!



Och jag äter ju inte ALLT som sägs men det mesta, typ potatis & ris...

2012-04-18 @ 15:35:52
URL: http://wahhlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0