Hemska rotfyllning

Usch vilken jävla dag än så länge. Har sovit rätt oroligt i natt eftersom jag skulle till tandläkaren, vilket aldrig är kul såklart. Stina hade gjort klart rotkanalsrensningen som tog 2 och en halvtimme ungefär! Fyfan vad drygt det var! Detta gjordes innan Jul, hon sa också när vi gör själva rotfyllningen så kommer det inte alls göra ont och inte ta särskilt lång tid alls. Så det kändes ju lugnande, för det helevetet vill jag inte vara med om igen. I alla fall så vakande jag och idag och mådde illa, det är inte kul att må illa när man ska ligga i en tandläkarstol med en miljon instrument i munnen och i svalget. Tandläkaren jag hade den här gången sa: "Det kommer bara ta ungefär 40 minuter att fylla tanden eftersom det värsta redan är gjort, så det blir som en vanlig lagning" Okej vad skönt tänkte jag, så körde vi på. "du behöver inte bedövning heller för det kommer inte kännas eftersom kanalerna redan är rensade. MEN fyfan det gjorde skitont, kände varenda fil han borade ner, och dom fick lägga i lokal bedövning i varje filhål, och likförbannat gjorde det skitont! Och jag är ändå rätt härdad från sån här smärta då jag är van, men fyfan alltså. 1 timme och 40 minuter tog det! + då att jag inte mådde bra innan alls. Han gav mig beröm i alla fall och sa att jag gjort ett bra jobb som stod ut så länge. Så nu är väl äntligen skiten med den tanden klar.*peppar*
Har i alla fall inget ont alls, och liiite skönt är det ju att slippa vara bedövad i halva ansiktet så här efteråt.
Fick ta en lugnande, då jag blev så uppstressad över att det gjorde så ont, och tog sån tid. usch. Hemsk dag det här. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0