Ikea-Tripp

I söndags hade jag och Erik planerat att åka till Ikea. Så när vi vaknade åt vi lunch sen åkte vi hem till Årby och snodde mina pärons bil. Vi tänkte att det är ju lite lättare att packa i en kombi, om vi hittar möbler som vi vill köpa. Det var faktiskt lite mysigt att åka bil, även om jag hatar att åka då jag är åksjuk, men det är ju bara 10 mil så det var ju lugnt. Vi åkte runt 2 hemifrån och dom stänger klockan 6 så vi hade betydligt längre tid på oss denna gången än förut, när vi kom dit en timme innan stängning ;). Jag skulle ha en byrå, en sänggavel, en skohylla och en liten byrå till hallen. Jag hittade en vit byrå med röda dörrar som vi tyckte såg ut att passa i mitt vardagsrum (Ofcrs hade vi inte mätt väggarna, för vem behöver det när man har ögonmått?) Så den köpte jag, sen hittade jag en sängstomme som inte kostade allt för mycket (Inget på Ikea är ju dyrt). Någon skohylla hittade jag inte, det fanns en som var byggd att man även kunde sitta på den och ta på sig skorna, men den var inte så snygg så jag hoppade över det. Erik fyllde en Ikea kasse med massa kraffs bara ;), och ett litet sängbord.

Sist av allt gick vi runt på "Ta det själv lagret" och hämtade alla delar till byrån och Eriks sängbord. När vi gått genom kassorna hade vi en timme till godo. Skönt att slippa stressa. Men när vi kommer ut till Bilen så går inte bakluckan att få upp! Skiten har fryst fast, för pappa envisats med att tvätta bilen;) . Så vi fick klämma in alla kartonger genom ena bakdörren. Sen var det bara att åka till Varuutlämmningen och hämta sängramen, dom kartongerna fick Erik spänna fast på takräcket.
Vi kom väl hem runt 8 ungefär.

I förrgår kom Erik hit på kvällen och jag han trodde att vi skulle mysa och kolla på film, men jag förstörde hans planer lite med att droppa bomben att "Vi ska bygga ihop sängen ikväll siddu!"
Så i 2 och en halvtimme skruvade vi i hundra skruvar, men vi gjorde bara fel en gång och fick ta isär, så jag tycker att vi var rätt duktiga!



Ett fejksmajl, för det är ju skitkul att bygga säng ;)


Tadaaaaa! Färdig, sen var det bara att sätta i sängarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0