Tandjävlarna jävlas och Solig galopptur

Okej jag hatar mina tänder, och min tandläkare. Jag har ju gjort kanalrensning och provisorisk ifyllning inför att vi ska göra en rotfyllning senare. Rotkanalerna rensades för ett par månader sedan och sedan efter Jul skulle vi göra rotfyllningen.För två veckor sedan hade jag tid för rotfyllningen, men så ringer dom från Folktandvården och berättar att tandläkaren är sjuk och att dom kommer höra av sig med en ny tid. Idag svalde jag en stoor bit tand kändes det som, och kände efter med tungan, då är hela innehållet i tanden borta alltså den provisoriska lagningen. Det är helg såklart.. som det alltid är när det händer något med tänderna. Så tandläkaren har stängt. Blir väl att ringa imorgon när jag vaknar till akuttandvården IGEN. Fan va less jag blir... Om dom inte hade avbokat mina tider hela tiden så hade jag sluppit detta! Och det jobbiga med det hela är att, om lagningen är helt borta så är rötterna blottade och då måste dom göra om rotkanalsrensningen IGEN! Det tog 3 timmar ungefär.. fyfan.

Igår red jag ut på Tailor runt Bysjön, red "åt fel håll" den här gången som omväxling. SKITFINT väder var det!=) Soligt och varmt och vit pudersnö på åkern i full galoopp! Tailor hade spetsade öron framåt och jag rejsade på som fan! Det är så härligt med Tailor att det finns ingen tendens ens att sticka oavsett hur fort det går, så man känner sig så säker på honom. Han var helt genomsvettig när jag kom tillbaka, det rann bakom öronen på honom. Jag var rätt svettig själv också.. hade klätt mig lite för varmt.

I natt har jag sovit hemma hos Erik, igår såg vi Tower Heist, den va väl helt okej.. men inte mer. Den får en 6a. Sen har jag åkt till Rusta och kollat på matta, dom har en rödaktig som inte är allt för dyr, MEN den har lite fel röd färg tycker jag. Men jag var till Mats Mattor i förrgår och kollade och dom har flera röda mattor, men dom är ju mycket mycket dyrare...har rätt lite pengar kvar nu av det lilla jag har sparat, så jag måste bestämma vad jag ska lägga dom på. Jag har en tavla, en byrå och mattan kvar att köpa. Vill gärna ha ett fint överkast också, men dom verkar vara snordyra! 1000 spänn för ett överkast?! E ju helt sjukt, har kollat på flera ställen, och det är vad dom verkar kosta. Kollade på Rusta idag, dom hade ett lila för 500 spänn, halva priset i alla fall..

Nej nu ska jag gå ner och tvätta två maskiner tvätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0