Ridsällskap av Ullis och Emelie

Igår skulle jag egentligen till tandläkaren klockan 2, och eftersom att jag skulle dit så hade jag ingen praktik. Men efter mycket om och men så visar det sig att jag inte hade någon tandläkartid, och eftersom Maja inte planerat att jag skulle komma så var det lika bra att vara hemma. Så jag tog en tur till stallet, men gulafaran var lite dryg att köra när rutan fryser till is för att fläkten inte funkar, så man får stanna och skrapa den lite då och då. (Annars kör jag in i bilarna framför) . Tur att mamma och pappa är iväg till örebro och tittar på bil till dom, någon kraftig bil som kan dra två hästar i transport. OM dom kommer hem med en bil så kan jag nog låna pappas silvriga och så säljer/skrotar vi Gulafaran (<3). Det blir alldeles för dyrt att reparera fläkten, vi får helt enkelt inse att den är för gammal och skruttig. Ialla fall så tog jag som sagt en tur till stallet och där fann jag Emelie och Ullis, Emelie skulle rida Diva och Ullis Brorsan. Så jag hängde på dom på ridbanan. Det var lite kallt men supersoligt och fint. Tailor skötte sig bra.

Hur som helst så var jag till stallet som sagt idag.. skulle rida Tailor först men han vill inte komma in nu för tiden? Känns som att han hatar mig... Så jag gick in till Tillis hage istället och hon vill minsann ut på en ridtur! Satte på henne den engelska utrustningen eftersom jag tycker det är den som funkar bäst på henne, det är ju den hon är van vid. Jag red på ridbanan först, hon var duktig och gick i fin form, men JÄKLAR var skumpig och vinglig hon är, helt omöjllig att sitta bra på. Och då ska man ändå komma ihåg att jag ridit dressyr på henne och haft alla dressyrträningar utan stigbyglar. Tappat sitsen har man helt gjort sen man började med Western också. Efter en stund på ridbanan kändes hon trött (Ingen kondis) så jag red ut runt byn och under tunneln. Fint väder idag.


Emelie och Diva


Vackra väder!


Ullis och Brorsan " Du tar väl inte kort va?"

Ullis fjärskar lite för pollarna efteråt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0