Nytt år, nya möjligheter

Nu ska jag berätta lite om Nyår.

Jag var ju rätt krasslig med hosta förkylning o.s.v, så jag var inte särskilt pepp på att festa alls, men det var ju ändå NYÅR så att säga. Är det någon gång man ska festa så är det ju på Juldagen/Nyår. Erik var tyvärr inte så pigg heller. Och klockan 5 på eftermiddagen visste vi fortfarande inte vad vi skulle göra, om vi ens skulle göra något eller bara mysa hemma. Men Erik kom i alla fall hit och så klädde vi på oss lite fina kläder och jag pratade med Sara och hon ville hänga på oss, så det slutade med att vi drog hem till Eriks kompis Micke och hans tjej Mathilda och så hängde vi där ett tag vi 4. Lyssnade på lite musik och försökte hitta någon fest. Micke kände någon som hette Mathias som var på en fest i Övermora hos någon "Mia", då ringde det en klocka hos mig ;=). Mia? I Övermora? Det kunde inte vara annat än att det var min f.d stallkompis, så vi tog Mickes pappas bil dit (Jag var ju nykter) och knackade på hos Kerstin(mias mamma bor där), det var rätt mycket folk där om man säger så. Dock var det en rätt lugn fest, vilket var bra då jag inte ens var på speciellt mycket partyhumör. Alla satt mest och snackade, och jag visade mina otroliga gitarrskills i köket. Sen klockan 12 så drog alla ut på stallplanen och fösökte kollla på fyrverkerier (Dock såg man ingenting för hela övermora är täckt av dimma från pappersbruket) medan Tailor glodde ut genom fönstret från hans box. Jag gick in till honom och kollade till honom(Ullis och Anders var ute där och hade satt på radion i ett försök att dämpa ljudet av alla raketer). Tailor var den av hästarna som var mest rädd verkade det som, men han var nog mest orolig över att det var jättemycket folk som stimmade utanför fönstret. Den nya hästen som Ullis och Ronja fått hem på foder som heter Diva, verkade helt lugn.

Runt 1-halv 2 tog jag Erik och Sara bilen hem, och lämnade fulla Micke och Mathilda kvar på festen;P Men dom tog sig hem sen på något sätt.:D

Nyåret var väl helt okej, bättre än å bara sitta hemma i alla fall. =)



Förferre hemma hos Micke, Mathilda och Sara i någon intressant diskussion


Änt vi för söta?


<3


I Övermora, tror nog att jag kanske gått i samma klass som han där? bra att ingen av oss minns;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0