Walle-Vinterclinic och Nya tapeter

I helgen så var det dags för en Walle clinic så här mitt i vintern. Men Walle passade på att stanna över dagen på väg hem från någon annan stad (Har inte koll på vart riktigt) och hålla clinic för oss som ville vara med. Vi som var med var Ullis,Ronja,Adelina,Sandra, och Jejja. Malin kom förbi och var stakeryttare. Underlaget var väl inte så där jätte bra på ridbanan, men det var bättre än det varit tidigare i vinter. Det gick att trava och galoppera lite grann. Medan vi stod och tittade på när dom andra red innan det var min tur så höll vi på att frysa ihjäl. Jisses vad kallt det var att stå helt still, jag var helt pissblöt om fötterna, så mina skor läcker nog. Malin tog dit ett sittunderlägg som jag och hon stod  trängdes på så det blev lite varmare åt fötterna. Sandra fick ett täcke att vira runt sig då hon bara tagit jeans på sig och inga täckbyxor. Jag hade bara valt att vara med på en lektion, eftersom jag knappt har ridit Tailor nu i vinter, vi har mest ridit ut i skogen och han har tappat rätt mycket muskler, så jag täntkte att en lektion får räcka. Alla fick träna på att rida på en fyrkant runt 4 koner, och att hästen då skulle vara rakställd och inte runda hörnen. Tailor kan dock redan dom där övningarna eftersom att walle ridit in honom, så jag lärde mig tyvärr ingenting på lektionen då Tailor gjorde övningen klockrent utan min hjälp..

Igår ringde målaren till mig och talade om att dom tapetserat och målat klart min lägenhet, så igår kväll åkte jag och mamma förbi där på väg till stallet för att titta hur det såg ut. Blev lite paff över hur haltapeten blev, det blev inte riktigt som jag trott. Men jag gillar den mer och mer, den är definitiv ovanlig i alla fall. Vardagsrums-fondtapeten blev superfin. Vita väggarna blev så himla mycket bättre än dom fula gula tapeterna innan. Garderoberna har dom målat vita innuti och slängt dom halvtrasiga plastlådorna som satt i, och slängt dörrarna. Så jag och pappa ska sätta oss och beställa skjutdörrar som ska vara istället. Blir nog kanonfint.
Jag bor kvar här hos erik ett tag till, för det finns inget lyse ens i lägenheten eftersom all el är urkopplad och vi inte köpt några lampor till hallen än.

Ikväll har jag varit till stallet och ridit Tailor på ridbanan då han får så lite motion nu för tiden, mamma hade varit där tidigare ikväll och mockat och gjort klart allt åt Tilli och Tailor så det vara bara att sadla och rida. Han var jätte snäll, men jag har ingen kondis what so ever så jag blev helt trött efter en kort stund. Men bättre med lite motion än ingen för hästen...och mig ;)



Walle var då ordentligt påpälsad


Här står vi fryslortar och tittar på, jag och Malin trängs på sittunderlägget.



Tailor och Tilli passar på att käka hö innan träningen


Som vanligt så blev det lite sadelprovning när Walle är här


Sandra inlindad i Tailors täcke


Adelina och Jackie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0