Aj aj tänder och vädergnäll

Men aj! vad jag hatar mina jäkla tänder. Har ju haft sån värk på vänster sida hur länge som helst. Gjorde ju en rotfyllning där förut men jag har fortfarande skit ont. Tandläkaren har tagit röntgenbilder men han ser inget konstigt, inget hål, och den rotfyllda tanden ser bra ut. Men vad gör man då?! Får ju gå på massa alvedon för att stå ut med smärtan. Och igår började det göra ännu ondare och i natt har jag fått lov att ta massa alvedon igen. Har super ont nu med och tagit alvedon för jag måste äta mat. Känns ju jätte dumt om dom ska börja rotfylla å laga tänder som dom inte ser att det är något fel på. Men jag har ju varit med i svängen så länge så jag VET ju att något inte står rätt till. Men jag har jätte svårt att känna vilken tand det är som gör ont, det är antingen den rofyllda tanden eller den bakom. Tandköttet gör fruktansvärt ont också och blöder när jag petar där, och tandläkaren sa att om tandköttet blöder så mycket och gör så ont trots massa tandtråd och cosodyl så är det för att det är ett hål i närheten. Men inget hål finns ju?!
 
Aja.. ska ta alvedon idag och försöka stå ut, vi får se hur det känns imorgon, fredag. Ska tävla på lördag i Insjön, ska vara med i Reining B, Western Riding B och Versitale Horse B. Mamma ska inte tävla någon klass utan ska bara hjälpa mig. Såg möntren nu för klasserna och Western Riding mönstret var rätt svårt.. men det kanske går . Men versitale Horse mönstret.... Jisses! Vet inte ens om jag kommer kunna lära mig det, superkrångligt var det och jag fattar inte ens mönster-ritningen. Svårt å träna också när det är så sjuuuuuuuuuuuuukt dåligt väder, fyfan vilken sommar. Värska skiten på 800 år, regn regn regn vareviga dag. Helt tomt i dammsjön och det är den 19 Juli idag. Man får ha jacka på sig, har använt mina shorts 1 gång den här sommaren. Oj oj vad gnäll det blev nu, men läs inte  inläggen då om det är så drygt ! *Inte alls bitter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0