Fisketur mä Ronja

Otroligt deprimerande väder ute, regn regn regn. Det hade lika gärna fått varit höst. Hade lika gärna kunnat jobba känns det som. Regnigaste Juni som uppmätts sedan 300 år tillbaka, otroligt att man får vara med om detta, verkligen alltså! 
 
Igår drog jag å Ronja till Eriks sommarstuga i Sången, vi skulle fiska. Så först åkte vi å köpte maggot, skitäckliga små larver, och Ronja klarade knappt av att hålla i plastburken. ;) 
 
Näör vi kom fram så vare lite trixande me åror och spön å att tömma båten på vatten, halva båten var ju fylld eftersom det regnat så hemskt. Men skam den som ger sig, så vi turades om att ösa ur båten med hink.
 
Vi fiskade i någon timme, och vi klarade oss från regn. Jag fick napp och när jag drop upp så släppte firren precis vid ytan, men vid skymten av den så såg den liten ut. Så de blev ingen mer fisk tyvärr , men de va skoj ändå!
 
Mamma å pappa å Anders är på kryssning nu så jag har hand om Tailor nu ett par dagar. Han är pigg och busig.
 
Ikväll så ska jag äntligen få träffa Malin å Sara för lite myskväll, svårt å få ihop så att det passar alla 3, men nu blire av! Ska bli kul å se om Lowa vuxit något sedan jag såg henne senast.
 
 

På glatt humör efter allt vattenskopande!!
 
Ro då för bövelen, RO !!!
 
Vart fan tog ankaret vägen? Hum?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0