Hemska Natten

*Om du inte orkar med gnäll så sluta läs nu :) *
 
 
 
Fy fan vilken natt,dom senaste två dagarna har jag ju haft jätte ont i någon av dom två innersta kindtänderna, kan omöjligt känna vilken av dom. Jag har ju haft värk där i flera månader utan att tandläkarna gör någonting, för allt ser bra ut på röntgen och eftersom dom inte vet vilken tand det är av dom två så vill dom inte ner och börja gräva. Hur som helst så hade jag jätte ont igår kväll, men så börjar jag känna av konstig värk i en framtand , som jag aldrig kännt något ifrån. Smärtan stegrade upp snabbt som sjutton igår kväll och jag sa till mig själv " vad sjutton är det som händer?!" Tog alvedon var 4dje timme , hjälpte inte ett skvatt. Och smärtan i framtanden blev bara värre och värre och jag har legat och bölat (ja ni hörde rätt) hela natten i smärta och inte sovit en blund. Så fort jag bara nuddade framtanden med läppen eller med ett finger lite löst så skrek jag av smärtan. klockan 5 gick jag upp och slog på tv´n på högsta volym för att försöka distrahera mig medan jag väntade på att tandläkarmottagningen skulle öppna. Halv 8 ringde jag och fick komma dit till klockan 9. Såg nog mer död än levande ut. Hon tog röntgen på kindtänderna och såg inget konstigt, som vanligt. Sen bedövade hon framtanden (För att överhuvudtaget kunna röra den) och började borra och den var full med var. Infektion. Inget hål i den men det var en gammal lagning i den och det kunde bli så ändå enligt henne. Hon rensade ur den.
 
Kindtänderna sa hon precis som alla andra " vi kan inte göra något för att vi inte vet vart felet sitter eftersom det ser bra ut på röntgen och vi kan inte börja borra i en tand när vi inte är säkra" Men för i helvete är det meningen att jag ska lida av smärta många månader till eller?! NÅGOT måste dom ju göra det fattar dom väl? Snart säger jag till dom att dra ut båda tänderna. Skiter it.
 
Sen skrev hon ut penicillin som jag måste äta i 10 dagar. Och jag vågar inte ta tabletterna.. för illamående och kräknigar är vanlig biverkning och min mage pallar inte sånt, jag kommer garanterat kräkas och magen kommer balla ur totalt.men antar att jag måste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0