Lush Sweden

Jag satt och kikade runt på Youtube som vanligt igår, jag kan sitta där i timmar och kolla på olika reviews och annat roligt. Jag märkte att otroligt många tjejer pratade gott om märket Lush. Lush är en företag som ägnar sig åt olika kroppsprodukter (inget smink och sånt) som shampoo,duschcremer ,ansiktsmasker, scrubs, läppprodukter o.s.v.. Skillnaden mot andra märken är att dom tänker på miljön och vill använda så lite förpackningar som möjligt, och att dom gärna kör med "kakor" istället för flytade produkter som behöver burkar och flaskor som är dåligt för miljön. Istället gör dom stora block med duschcremer shampoo osv som dom skär i bitar och plastar in lite lätt och säljer. Allt i produkterna är helt narurligt och dom använder det mother nature har givit oss här på jorden. Det är mycket färsk frukt som dom pressar och har i produkterna. Mycket ska förvaras i kylskåp också eftersom det är förska ingridienser. Dom är kända för sina otroligt goda dofter på produkterna. Mycket godislukt och annat smaskig. Dom har till exempel en läppscrub som du slickar av och äter upp efteråt. Deras shampookakor ser allltså ut som en vanlig tvål som du har på lite vatten och gnuggar mellan händerna och sedan tvättar håret med, du kan även gnugga shampookakan direkt mot håret. Ska enligt dom som provat räcka en evighet! Typ 80 tvättar eller något sånt. Dock har jag rätt många shampoos just nu så jag beställde ingen sådan. Ingenting testas på djur, och ingenting någonstans i produktionen har någon koppling till djur.
 
Jag var in på www.Lush.se och beställde lite grejjer, otroligt svårt att välja, då jag är sugen på att prova massvis med grejjer. Men plånboken sätter stopp efter ett tag ;)
 
Dom här blev det till att börja med
Godmother, godisdoftande tvål                                     Retread, djupverkande balsam
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rockstar, tvål                                                         America cream,godisdoftande populäraste balsam
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0